Három hazai kiskereskedelmi lánc: a CBA, COOP és a Reál is kiáll a hazai sertéságazat mellett, ezért az üzleteikben magyar termelésből származó sertéshúst kínálnak – közölte be Nagy István.
A hazai termelésből származó sertéshús azon felül, hogy kiváló minőségű, szigorú állategészségügyi és higiéniai hatósági ellenőrzések miatt garantáltan megbízható is. Az említett áruházláncok célja az, hogy a fogyasztók számára jó minőségű és megbízható árut biztosítsanak.
Nagy István szerint a hazai élelmiszer kiskereskedelmi üzletláncok döntésében az is közrejátszik, hogy Európában más hasonló példákat láthatunk.
A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben is fontos, hogy a hazai termelők megtalálják a számításaikat. Fontos, hogy a magyar termékek vásárlásával és fogyasztásával közvetlenül is hozzájárulunk a magyar gazdák boldogulásához, a hazai agrárgazdaság stabilitásának megtartásához.
„A fogyasztás növekedése érdekében pedig – ahogy a korábbi években is – az Agrármarketing Centrum valósít meg sertéshús népszerűsítő kampányt, amire idén mintegy 200 millió forintot fordít – mondta az agrártárca vezetője.”
Forrás: agronaplo.hu