Minden évben sor kerül az Agrárminisztérium (AM), és az Agrármarketing Centrum (AMC) által rendezett sertéshús fogyasztást ösztönző marketing kampányra, ez idén sem lesz másképp.
Feldman Zsolt, a sajtótájékoztatón elmondta, a jelenlegi takarmánypiaci helyzet miatt a magyar sertéságazat nehéz helyzetben van. Itt az ideje, hogy a magyar fogyasztók figyelmét felhívják, hogy nem csupán gasztronómiai élményt nyújt a magyar sertéshús fogyasztása, hanem sok ezer mezőgazdasági termelésben dolgozó magyar család megélhetését és munkáját is segíti, aki sertéshúst vásárol.
A 2010-es évek közepe táján tapasztalható mélyponthoz képest a fejenként éves szinten fogyasztott sertéshús mennyisége “ma talán valahol újfent 33 kilogrammnál van.”-mondta
Elmondta azt is, hogy idén a takarmánypiaci helyzet miatt több mint 1,2 milliárd forintot biztosítanak pluszban a sertéstartók számára. Az államtitkár azonban úgy vélte, mindez másodlagos, ha a vásárlók nem figyelnek oda, nem elég tudatosak és nem keresik a magyar gazdaság termékeit. Ezért idén is arra kérik a fogyasztókat, hogy keressék a kiváló minőségű magyar sertéshúst a boltokban.