Az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ismét a minőségi sertéshús fogyasztását kívánják tovább népszerűsíteni.
A „Mi lesz az ünnepi vacsora?” szlogennel és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” jelmondattal létrehozott kampány célja a sertéshús fogyasztásának növelése.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, hogy a hetedik éve zajló marketing kampány ideje alatt körülbelül 7 kilogrammal nőtt Magyarországon az egy főre jutó sertéshús fogyasztás.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese elmondta: „a kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, továbbá az ágazat gazdasági helyzetének javítása.”
Kiemelte azt is, hogy a sertéshús fogyasztása annak beltartalmi értékei miatt fontos az emberi szervezet számára, hiszen számos ásványi anyagot (pl. vas, kálium, cink és kálcium), vitamint (B1, B2, B6 és B12 vitamin), illetve esszenciális aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke elmondta, hogy jelenleg nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat, a két vírus megjelenése miatt, a covid és az afrikai sertéspestis megnehezíti a sertéstenyésztők munkáját. Fontos tudni, hogy az afrikai sertéspestis emberre nem veszélyes.
Kérik a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy magyar hústerméket vásárolnak.
Forrás: agronaplo.hu