A korábbiakhoz hasonlóan idén is kampány kezdődik a sertés és mangalicahús fogyasztás népszerűsítésére a nagyböjt kezdetéig az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete együttműködésében.
Tarpataki Tamás a fogyasztás ösztönző kampány sajtótájékoztatón elmondta: az elmúlt időszak nehézségei rávilágítottak arra, hogy mennyire fontos minden magyar fogyasztó számára megbízható és jó minőségű élelmiszer. A fogyasztók bizalma stabil a hazai sertéshús iránt, ami fontos szerepet játszik a termelés és a forgalmazás szintjének fenntartásában – mondta a helyettes államtitkár.
Fontosnak tartja, hogy ezt a bizalmat fenntartsák és még tovább növeljék. Éppen ezért az ágazat az AMC minden évben marketingkampányokkal is támogatja a hazai sertéságazatot.
Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese kiemelte, hogy nagyon nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen az emberre veszélytelen afrikai sertéspestis okozta piaci átrendeződés a felvásárlási árakat sok esetben sajnos már az önköltségi ár alá csökkentette.
Megjegyezte: a tudatos vásárlást szeretnék támogatni, a húspultban már zászló és kiírás is segíti, ezek a származási helyről tájékoztatják a fogyasztókat. A februári sertéskampányt idén a járvány miatt online és nyomtatott felületeken valósítják meg.
A mangalica húsa márványozott, krémes, fehér zsírfoltokkal barázdált, textúrája, zsírja lágy, amely gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban és természetes antioxidánsokban – tett hozzá Giczi Gergely.